Waarvoor staat Fitrama? En wat mag u van ons verwachten?

Verzekeringsmakelaar Fitrama werd opgericht in 1996. Wesley Van Eynde was toen veertien jaar oud en zat nog niet met zijn hoofd bij de verzekeringen. Vier jaar later kwam hij dankzij zijn studie Financiën en Verzekeringen wel in het wereldje terecht. Zijn stage deed hij bij Fitrama en daar is hij – eens afgestuurd – blijven plakken. In 2010 werd hij medevennoot en -zaakvoerder van het verzekeringskantoor. We laten Wesley zelf aan het woord over de strategie en ambities van Fitrama.

De bedrijfsstrategie van Fitrama

Wesley Van Eynde: “Met Fitrama richten we ons proactief op zelfstandigen en kmo’s, maar ook particulieren blijven belangrijk voor ons. Al deze doelgroepen kunnen voor hun volledige verzekeringsportefeuille bij ons terecht. De voorbije twee jaar kwam er ook steeds meer vraag naar aanvullende verzekeringen voor werknemers. Denk aan groepsverzekeringen en hospitalisatieverzekeringen. Dat aspect van onze service hebben we dan ook verder uitgebouwd. Zo bieden we vandaag aanvullende verzekeringen voor werknemers aan voor bedrijven tot 300 loontrekkenden.”

Verzekeringsoplossingen op maat

“Hoe wij ons onderscheiden van andere verzekeringskantoren? Door een zeer persoonlijke aanpak, proactiviteit, bereikbaarheid en kennis van zaken. Ik verklaar me nader. Bij elke nieuwe klant maken we een grondige analyse van zijn risico’s en behoeftes. Particulieren krijgen een uitgebreide vragenlijst voorgeschoteld en zelfstandigen en kmo’s gaan online aan de slag via Risk Explorer. Met de antwoorden op de gedetailleerde vragen kunnen wij op zoek gaan naar een goede verzekeringsoplossing op maat van de klant.

Tegenover grootbanken onderscheiden wij ons voornamelijk via onze persoonlijke aanpak en bereikbaarheid. Dankzij die persoonlijke benadering kennen wij onze klanten, kennen zij ons en weten ze ons gemakkelijk te vinden. Bij een grootbank moet u vaak weken wachten op een afspraak, bij ons krijgt u meestal binnen de week een 1-op-1-meeting. In noodgevallen kan u bij één van ons zeker ook na de uren terecht.”

Een digitale en groeiende toekomst

“De laatste jaren merken we veel verschuivingen in de verzekeringssector door fusies en overnames van kantoren. Elke makelaar gaat op zoek naar zijn positie in de actieve en drukke markt. Iedereen krijgt wel eens te maken met de nodige uitdagingen, ook wij, maar ik zie de toekomst van ons kantoor optimistisch. Ik ben ervan overtuigd dat we onze marktpositie kunnen behouden en blijven inzetten op kwalitatief, persoonlijk advies voor onze klanten.

Om die positie te behouden, is het noodzakelijk om als kantoor te groeien. We hebben niet de ambitie om met 20 à 30% per jaar te groeien. We groeien liever wat trager, zodat we onze klantenstrategie kunnen blijven uitdragen. Die klantenstrategie willen we ook in het kader van digitalisering bewaren. Vandaag de dag kan zo goed als alles online, maar wij vinden het belangrijk om het persoonlijke aspect niet uit het oog te verliezen en te blijven inzetten op fysiek klantencontact.”

Een netwerk aan partners

“Als verzekeringskantoor is het belangrijk om over een netwerk van vertrouwde partners te beschikken. Zo werken we bij Fitrama nauw samen met enkele advocaten- en boekhoudkantoren in de regio. Zo’n samenwerking biedt immers heel wat voordelen. We wisselen kennis met elkaar uit, sturen klanten met een gerust hart door naar een advocaat of boekhouder die van aanpakken weet en krijgen andersom ook klanten van hen door, die op zoek zijn naar een verzekering op maat.”

Terug naar overzicht